Consumerismul pe larg
Ce este consumerismul?
Consumerismul consta ideea creșterii consumului de bunuri și
servicii achiziționate de pe piață este întotdeauna un scop dezirabil și că
bunăstarea și fericirea unei persoane depind în mod fundamental de obținerea
bunurilor de consum și a bunurilor materiale.
În sens economic, consumerismul este legat de ideea
cheltuielilor consumatorilor ca fiind motorul cheie al economiei și că
încurajarea consumatorilor să cheltuiască este un obiectiv major al politicii.
Din acest punct de vedere, consumerismul este un fenomen pozitiv care
alimentează creșterea economică.
Impactul economic al consumerismului
Potrivit macroeconomiei, stimularea cheltuielilor
consumatorilor prin politica fiscală și monetară este o țintă principală pentru
factorii de decizie economică. Cheltuielile consumatorilor reprezintă cea mai
mare parte a cererii agregate și a produsului intern brut (PIB), astfel încât
creșterea cheltuielilor de consum este considerată cea mai eficientă modalitate
de a orienta economia spre creștere.
Consumerismul vede consumatorul ca ținta politicii economice
și o vacă de bani pentru sectorul de afaceri, cu singura convingere că
creșterea consumului aduce beneficii economiei. Economisirea poate fi chiar
văzută ca dăunătoare economiei, deoarece vine în detrimentul cheltuielilor
imediate de consum.
Consumerismul ajută, de asemenea, la formarea unor practici de
afaceri. Învechirea planificată a bunurilor de consum poate înlocui concurența
dintre producători pentru a face produse mai durabile. Marketingul și
publicitatea se pot concentra pe crearea cererii consumatorilor pentru produse
noi, mai degrabă decât pe informarea consumatorilor.
Care sunt câteva exemple de consumerism?
Consumerismul este definit de căutarea nesfârșită de a
cumpăra și de a consuma. Exemple, inclusiv cumpărături, în special cele care
implică un număr mare de persoane, cum ar fi vânzările de Black Fridey.
Un alt exemplu de consumerism implică introducerea de modele
mai noi de telefoane mobile în fiecare an. În timp ce un dispozitiv mobil vechi
de câțiva ani poate fi perfect funcțional și adecvat, consumerismul îi
determină pe oameni să abandoneze acele dispozitive și să cumpere în mod
regulat altele mai noi, o practica pe care o condamnam.
Consumerismul este tendința de a consuma. Este impulsul de a
cumpăra, de a deține mai multe lucruri și de a-și defini identitatea prin ceea
ce deține. Economiștii văd consumerismul ca fiind un factor pozitiv pentru
cheltuielile de consum și creșterea PIB-ului. Alții, precum psihologii și
sociologii, totuși, văd efectele negative ale consumerismului rampant, de la
crearea de anxietate la indivizi până la boli sociale.
Recomandam si articolul despre aparitia si dezvoltarea
consumerismului, realizat de jurnalistii BBC:
https://www.bbc.com/future/article/20210120-how-the-world-became-consumerist
Comments
Post a Comment