Consumerismul pe larg

 

Ce este consumerismul?

Consumerismul consta ideea creșterii consumului de bunuri și servicii achiziționate de pe piață este întotdeauna un scop dezirabil și că bunăstarea și fericirea unei persoane depind în mod fundamental de obținerea bunurilor de consum și a bunurilor materiale.

 

În sens economic, consumerismul este legat de ideea cheltuielilor consumatorilor ca fiind motorul cheie al economiei și că încurajarea consumatorilor să cheltuiască este un obiectiv major al politicii. Din acest punct de vedere, consumerismul este un fenomen pozitiv care alimentează creșterea economică.

 

Impactul economic al consumerismului

Potrivit macroeconomiei, stimularea cheltuielilor consumatorilor prin politica fiscală și monetară este o țintă principală pentru factorii de decizie economică. Cheltuielile consumatorilor reprezintă cea mai mare parte a cererii agregate și a produsului intern brut (PIB), astfel încât creșterea cheltuielilor de consum este considerată cea mai eficientă modalitate de a orienta economia spre creștere.

 

Consumerismul vede consumatorul ca ținta politicii economice și o vacă de bani pentru sectorul de afaceri, cu singura convingere că creșterea consumului aduce beneficii economiei. Economisirea poate fi chiar văzută ca dăunătoare economiei, deoarece vine în detrimentul cheltuielilor imediate de consum.

 

Consumerismul ajută, de asemenea, la formarea unor practici de afaceri. Învechirea planificată a bunurilor de consum poate înlocui concurența dintre producători pentru a face produse mai durabile. Marketingul și publicitatea se pot concentra pe crearea cererii consumatorilor pentru produse noi, mai degrabă decât pe informarea consumatorilor.

Care sunt câteva exemple de consumerism?

Consumerismul este definit de căutarea nesfârșită de a cumpăra și de a consuma. Exemple, inclusiv cumpărături, în special cele care implică un număr mare de persoane, cum ar fi vânzările de Black Fridey.

Un alt exemplu de consumerism implică introducerea de modele mai noi de telefoane mobile în fiecare an. În timp ce un dispozitiv mobil vechi de câțiva ani poate fi perfect funcțional și adecvat, consumerismul îi determină pe oameni să abandoneze acele dispozitive și să cumpere în mod regulat altele mai noi, o practica pe care o condamnam.

Consumerismul este tendința de a consuma. Este impulsul de a cumpăra, de a deține mai multe lucruri și de a-și defini identitatea prin ceea ce deține. Economiștii văd consumerismul ca fiind un factor pozitiv pentru cheltuielile de consum și creșterea PIB-ului. Alții, precum psihologii și sociologii, totuși, văd efectele negative ale consumerismului rampant, de la crearea de anxietate la indivizi până la boli sociale.




Recomandam si articolul despre aparitia si dezvoltarea consumerismului, realizat de jurnalistii BBC:

    https://www.bbc.com/future/article/20210120-how-the-world-became-consumerist

Comments